Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- socio-emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- emoties
Choose an application
Secondary education --- maatschappijleer --- puberteit --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Secundair onderwijs.
Choose an application
'Lotte en de beer' is een therapeutisch verhaal. Het boek is geschreven voor kinderen die het praten pas laat ontwikkelen, kinderen die niet tegen iedereen kunnen praten, kinderen die de klanken moeilijk kunnen uitspreken, extreem verlegen of stille kinderen en alle kinderen die angst voor praten in het algemeen hebben. Het verhaal over Lotte is bedoeld om de problematiek uit te leggen en bespreekbaar te maken.
anders zijn (themawoord fictie) --- taalverwerving --- Children's literature. Juvenile literature --- socio-emotionele opvoeding --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- therapeutisch kinderboek --- voorleesboek --- vanaf 4 jaar --- taalontwikkeling --- taalstoornissen --- Taalstoornissen --- Spraakstoornissen --- Selectief mutisme --- Taalstoornis --- Spraakstoornis --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Eerlijk delen. De waarheid spreken. Tegen je verlies kunnen. Met de gevoelens van anderen rekening houden.Welke morele waarden zijn van fundamenteel belang om een vitale, rechtvaardige en vrije samenleving mogelijk te maken? Hoe brengen we kinderen deze waarden zo bij dat ze een leven lang daar vorm aan willen blijven geven? Wat is de rol van emoties?In De morele intuïtie van kinderen verbindt Tom Kroon inzichten uit de ethiek met gegevens uit de ontwikkelingspsychologie en plaatst deze in een pedagogisch kader. Belangrijke waarden komen aan bod, zoals fatsoen en rechtvaardigheid, vrijheid en tolerantie.Naast onmisbare persoons- en burgerschapswaarden worden de daartoe noodzakelijke gezindheden (deugden) aan de orde gesteld. Aparte hoofdstukken zijn gewijd aan de ontwikkeling van het empathisch vermogen, het cultiveren van gevoelens als compassie, verontwaardiging en spijt en de betekenis van disciplineren. De auteur wijst ook op het belang van een gezond geweten voor de vrije en verantwoordelijke mens. In het slothoofdstuk komen in vogelvlucht enkele grenzen aan bod waar opvoeders door de moderne samenleving en door de specifieke aanleg van sommige kinderen op stuiten.Tom Kroon geeft tal van adviezen voor (aanstaande) (ped)agogische hulpverleners, werkers in het onderwijs, het vormingswerk en het jeugdwerk en geïnteresseerde ouders. Daarnaast verdiept hij met dit boek het (ped)agogisch inzicht.Tom Kroon is wijsgerig en historisch pedagoog. Hij gaf les in het basis-, voortgezet en hoger beroepsonderwijs. Eerder publiceerde hij de theoretische toelichting bij een methode morele vorming en stelde hij een brochure voor ouders samen (Zo zijn onze manieren). Hij maakt ook deel uit van de redactie van Pedagogiek in Praktijk Magazine (PIP).(Bron: https://www.swpbook.com/boeken/80/opvoeden/1763/de-morele-intuitie-van-kinderen)
ontwikkelingspsychologie --- ethiek --- 159.98 --- 17 --- emotionele opvoeding --- Educational sciences --- ethische opvoeding --- opvoedingstips --- relationele vorming --- socio-emotionele opvoeding --- pedagogiek --- respect --- PXL-Healthcare 2015 --- opvoedkunde --- ethische aspecten --- Morele opvoeding --- Waarden --- Normen --- Verantwoordelijkheid --- Vrijheid --- Geweten --- Opvoeding en onderwijs --- 476.8 --- filosoferen met kinderen --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Opvoeding --- Onderwijs --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Methode voor het aanleren van sociale vaardigheden en beheersbare emotieregulatie voor kinderen en jongeren met een autismespectrumstoornis. De geweldige 5-puntsschaal werd in 2003 al door Buron en Curtis ontwikkeld, om kinderen en jongeren te helpen hun emoties bij en reacties op allerlei gebeurtenissen beter te begrijpen, en uiteindelijk hun respons zelf te reguleren. De schaal, die inmiddels zijn waarde ruimschoots heeft bewezen, kan worden gebruikt als monitor voor obsessie, spanning, angst, woede enzovoort, maar ook om aan te geven wanneer welke sociale codes toegepast moeten worden, bijvoorbeeld als het gaat om het aanraken van anderen. De schaal kan ook worden ingezet bij het leren reguleren van bijvoorbeeld het stemvolume. Kinderen en jongeren leren met deze schaal hoe ze verschillende stadia van hun gevoel, gedrag en reacties kunnen herkennen en wat ze kunnen doen om zichzelf te kalmeren, de sociale regel toe te passen, wanneer hulp te vragen enzovoort. Deze geactualiseerde versie (die nu voor het eerst in het Nederlands verschijnt) bevat, buiten de 14 originele schalen en scenario's, een uitbreiding met toepassingen voor jongere kinderen en personen met kenmerken van meer klassiek autisme, en ook nieuwe schaal-ideeën. Daarnaast bevat deze editie speciaal voor leerkrachten uitleg over het doelen stellen aan de hand van de 5-puntsschaal.
Orthopedagogics --- autisme --- socio-emotionele opvoeding --- #PBIB:+105.65 --- 462.4 --- 471.44 --- Autisme --- gevoelens --- 433.4 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties(Gevoelens) --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Autistische kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- 159.94 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- RSV basisonderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- relationele opvoeding --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Sociaal-emotioneel probleem --- Gedragsprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Autismespectrumstoornis --- emoties
Choose an application
1. Op verkenning in de natuur - 2. Geboorte en groei - 3. ik wil het goede doen - 4b. Dragen en gedragen worden - 5. Water - 6. Liturgisch en pastoraal jaar - 7. Het Jezusverhaal
371.67 --- 373.3 --- C6 --- religieuze vorming --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- Godsdienst --- 244.5 --- Godsdienst; ba.o. --- 478.61 --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- godsdienstonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- religieuze oefeningen --- goedsdienstonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- geweldloze opvoeding --- kinderpsychologie --- Didactics of social education --- Social psychology --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- bijbelverhalen --- Paulus --- Godsdienst; ba.o --- Mozes --- Jozef --- Bijbelverhalen --- Elia --- Lager onderwijs --- onderwijs --- communicatie --- geweld --- KHK --- 478.8 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2016 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Vuur --- Rituelen --- Gandhi, Mahatma --- Wereldgodsdiensten --- Liturgische tijden --- Bijbel --- Kerken --- Communicatie --- Geweldloze communicatie --- Gevoelens --- Geweldloze opvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Ritueel --- Wereldgodsdienst --- Liturgische kalender --- Kerk (gebouw) --- Primary education --- Kerk (geloofsgemeenschap)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|